Alla finns i kategorier?

Jag vet inte om det bara är jag, men plötsligt känns världen så jävla uppdelad i kategorier.
Den vanliga uppdelningen som tråkigt nog funnits med från början är kvinna och man, men nu kompliteras samlingen yttligare. Nu finns plötsligt emo, goth, bimbo, fjortis, hippie, brats. Och vad fan är kriterierna för det? Om man har svart hår, lite svart runt ögonen och blandade svarta kläder med neon-färger, är man plötsligt emo?
Om man är brun i fejjset, åtsittande kläder, kanske blonderat hår eller något liknande så är man fjortis, eller vad?
Är det något man ser ut som eller är det något man beter sig som?
Jag blir förvirrad.
Jag umgås med alla möjliga människor.
Tråkigt nog har jag hört kommentarer som verkar rätt korkade. En tjej från "fjortis-kategorin" säger ungefär- Asså, han är emo, så man kan inte va vän me honom.
Blir man en annan människa för att man är "emo" eller någon annan kategori?
Själv tycker jag inte det!
Om man är en allmänt trevlig och nice person tycker jag inte det spelar någon jäkla roll vad för stil man har!

Ps. klarade mig igenom Ikea på 12 minuter och hann köpa alla grjor utan att stressa, det va inte så dumt gjort :)
Jag har två bra tips att ge: Va dig själv, klä dig som du vill om din stil får dig att må bra och uttrycker din personlighet, och det andra tipset är.. Ät inte Ikea's 10-kr pizza-slice.. det va ingen höjdare tyckte jag.

explexiat

Kommentarer
Postat av: Dalia

ÄR DU DUM MÄNNISKA!? IKEAS PIZZASLICE ÄR DET GODASTE SOM FINNS! MUUMS! :D:D

2010-01-25 @ 18:42:09
URL: http://bloxda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0